Morkovsku chybí koncepce rozvoje cestovního ruchu

  • vyvěšeno: 10. dubna 2017, Pondělí

Morkovsku chybí koncepce rozvoje cestovního ruchu

Co se týče cestovního ruchu, je Kroměřížsko velmi specifickou oblastí, Morkovsko nevyjímaje. A tak právě jedním z cílů Centra společných služeb (CSS) mikroregionu Morkovsko je podpořit turistiku a přilákat do obcí návštěvníky. Proto manažer CSS Jakub Bednárek zprostředkoval setkání na Kozojedském dvoře v Nítkovicích s radním Zlínského kraje Janem Pijáčkem a marketingovým specialistou Zdeňkem Urbanovským z Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s.

 

 

CSS chystá brožuru o místních památkách

„V každé obci je nějaké zajímavé místo, ať už se jedná o turistickou stezku či cyklostezku, sakrální památku, výstavu, statek, zámek, nebo muzeum. Problémem je, že neexistuje žádná koncepce rozvoje cestovního ruchu na Morkovsku ani propagace turisticky atraktivních míst,“ řekl manažer CSS Jakub Bednárek.

Důležité je zviditelnit zajímavá místa v mikroregionu jako například výstavu ZAHRADA Věžky, Košíkářské muzeum, koupaliště a cyklostezku v Morkovicích-Slížanech, poutní místo Křéby v Prasklicích, Kozojedský dvůr v Nítkovicích či sakrální památky jako kapličky a kříže.

Dalším nástrojem, který má podpořit orientaci turistů v krásách Morkovska je brožura, kterou chystá CSS ve spolupráci se starosty jednotlivých obcí. Ta bude obsahovat fotografie a informace o zajímavých místech v regionu a také seznam místních podnikatelů.

Starostové Morkovic, Věžek a Nítkovic se také dohodli na tom, že propojí propagaci výstavy ZAHRADA Věžky, Kozojedského dvora a Košíkářského muzea.

„Chceme využít toho, že na zahrádkářskou a hobby prodejní výstavu ZAHRADA Věžky přijede ročně zhruba 30 000 lidí. Chceme, aby se návštěvníci dozvěděli o všech možnostech trávení volného času, které jim náš mikroregion nabízí. Proto například ti, kteří při návštěvě Košíkářského muzea předloží vstupenku z jarní části výstavy, budou mít vstup do muzea zcela zdarma,“ představil další z možností podpory turistiky starosta Věžek Aleš Bosák.

 

Turisté postrádají kvalitní služby

Právě Zdeněk Urbanovský pomůže s propagací výstavy ZAHRADA Věžky, Kozojedského dvora či košíkářského muzea prostřednictvím marketingových nástrojů, které má centrála Zlínského kraje k dispozici. Konkrétně se jedná o brožury, veletrhy či webové a facebookové stránky. Urbanovský mluvil hlavně o obrovských rozdílech v jednotlivých turistických lokalitách ve Zlínském kraji. A právě na Kroměřížsku na rozdíl od Valašska a Slovácka neexistuje žádný koncept ani jednotná strategie propagace cestovního ruchu. Navíc turisté jsou zvyklí na určitý standard, co se týče stravování, ubytování, infrastruktury i nabídky služeb, což na Kroměřížsku také chybí. Valašsko a Slovácko na rozdíl od Hané těží z tradic, na kterých má postavenou valnou část turistických atrakcí. Také zde chybí ucelená síť cyklostezek a cyklotras.

„Naším dalším bodem na podporu rozvoje mikroregionu je zavedení značení cyklotras,“ podotkl Bednárek. Také v Počenicích – Tetěticích vedení obce podniká kroky potřebné k výstavbě cyklostezky.

Důležité je také přitáhnout do regionu turisty, kteří bydlí v jiných koutech republiky a v zahraničí. Proto bude centrála cestovního ruchu propagovat mikroregion Morkovsko na veletrzích cestovního ruchu v Polsku v Katovicích, na Slovensku v Trenčíně, v Praze a v Plzni.

„Jsem přesvědčen, že náš region má turistům hodně co nabídnout. Stačí se jen podívat na krásnou přírodu kolem. Problém je ale ten, že ani spousta místních vůbec netuší, že například za obcí je barokní statek Kozojedský dvůr. A právě informovanost lidí chceme zlepšit,“ uvedl starosta Nítkovic František Hetmánek.

text: Jana Hlavinková

Starší příspěvek
Propagační předměty